Забележник

Когато пивото превръща народа в общност

Една много позитивна рекламна кампания върви тези дни из страната и агитира народа да се превърне във високо интелигентно общество, което се грижи за околната среда. За да стане това на българина не му трябва нито да се образова, нито да ходи на културни прояви и да се среща с мъдри творци. Не се налага да посещава общоградски прояви дори. Решението е далеч по просто – хората могат да се съберат на раздумка пред блока с пиво в ръка. Кампанията с този призив върви ударно и наднича от всички ъгли на градския пейзаж. Само за ден-два жилищните блокове в Добрич осъмнаха с плакати пред входа: "Ариана търси компанията пред блока и раздава 100 ваучера по 1000 лева". А, за да не допусне някой, че придобивките се получават просто ей така, следва важната информация, че с това действие ще бъде облагородена любимата градинка. Трябва само да пратиш определено количество етикети от посочената напитка. Има и електронен адрес, на който можеш да се запознаеш с правилата. Там ти обясняват, че промоцията е от 1 юли до 31 август, че можеш да участваш в група от поне 4 човека, да купуваш  бира, да пращаш етикети и... ако късметът ти в томболата проработи, ще получиш безплатна бира и ваучери за строителни материали. Те пък са предназначени за облагородяване на междублоковото пространство.  
Дали защото са вдъхновени от благородната инициатива, или защото пиенето пред блока вече е легитимирано, но това лято младежки компания огласят всяка вечер междублоковите пространства. С бира в ръка, естествено. Задушевните разговори често траят до първи петли, а пресушените бирени бутилки надхвърлят възможностите на кошчетата за смет и остават като неизменна част от градския интериор. И нали разговорите са дълги, пивото не се задържа в организма и обилно "наторява" околната среда.
Но да не изпадаме в подробности. Възпитаването на общности трябва да се уважава. В името на бъдещата градинка, в името на бъдещия ни градски просперитет. Едно сплотено чрез пивото общество пред блока. Наздраве!