Новини

Клиентите на А1 били без мрежа в чужбина заради Vodafone

След множество сигнали през последните дни на клиенти на оператора А1, че нямат достъп до мрежата в различни точки на Европа, от компанията днес обявиха, че причината за това е мрежата на Vodafone, пише "Дневник".
В съобщение до медиите се посочва, че проблемите са дошли на 1 септември следобед.
Затрудненията не са свързани с мрежата на А1 България, но поради факта, че Vodafone е основен роуминг партньор на A1 Group, проблемите засегнаха голяма част от клиенти на А1 България в роуминг. Работата по възстановяване на услугите започна веднага и вече всички клиенти на А1 България, които се намират в Гърция могат да ползват роуминг нормално, посочват от компанията.
Читатели на "Дневник", намиращи се в Гърция, днес сигнализираха за такива проблеми, а на 28 август - и в Италия.
Техническите затруднения засегнаха най-много българи в Гърция, която е популярна дестинация за прекарване на летните отпуски. Поради тази причина техническите екипи на А1 България и А1 Group съдействаха на Vodafone и работиха за пускане на роуминг услугите първо в тази държава, се посочва в съобщението.
Според него в Гърция мрежата на Vodafone вече работи нормално и клиентите на А1 могат да се свържат към нея, като е препоръчително да рестартират своето устройство. В случай, че се намират в друга държава, трябва да изберат мрежа, различна от тази на Vodafone, за да ползват роуминг услуги. Работата по пълното възстановяване на роуминг услугите продължава и А1 и неговите партньори се надяват в най-кратък срок те да заработят нормално, съобщава още операторът.
В постове във "Фейсбук" потребители съобщават, че в някои страни имат проблем да изберат друга мрежа.
Компанията съветва клиентите си да следят сайта й, където телекомът регулярно публикува информация за създалата се ситуация.