Мадам Коани от Добрич влиза в затвора, за да загине с любимия си
Това е третата изява на Райчева с музиката на Умберто Джордано и романтичното либрето на Луиджи Илика. Дебют ще направят колегите й Валерий Георгиев (тенор) и Пламен Димитров (баритон). Действието пресъздава ярки моменти от живота на Андре Шение (1762-1794), който оставя шедьоври на френската поезия, но отива на ешафода малко преди свалянето на Робеспиер. Поетът e описал мадам Коани в стихотворението си "Младата пленница". Ето защо либретистът допълва известните исторически факти около Шение с една красива любовна история. Луиджи Илика изпраща Мадалена да подкупи тъмничаря, за да заеме мястото на друга затворничка и да загине заедно с любимия си.
Познавачите на оперното изкуство отбелязват, че произведението на композитора Умберто Джордано се отличава с реминисценции от най–добрите творби на съвременниците му, от " Манон Леско" на Пучини, например, представена три години по-рано. Ролята на Мадалена де Коани се изгражда трудно, след много напрежение и търсене на образа. Пред сопраното стоят предизвикателствата на лирико-романтични състояния и драматична експресивност, на умолително, разказвателно или буреносно оперно пеене. С дългите фрази и високите тонове един от дуетите на Мадалена и Андре достига до три фортисими. Знаменитата ария на де Коани La mamma morta е изпълнявана от Ана Нетребко, Гена Димитрова и изключителната Мария Калас, чиято версия звучи във филма "Филаделфия".
За знаковата партия в репертоара си Димитринка Райчева споделя: "Това е веристична, сериозна опера, която се реализира много рядко в световен мащаб. Трябва да се чуе и да се види. Ролята е прекрасна и съм много доволна, че я направих." Оперната певица представя образа с медено руса перука, тъй като смелата й героиня е блондинка. Изпълнителката пояснява, че има леко любовно спречкване във второ действие, в което се пее "заравям пръсти в твоите руси коси". По думите на Райчева, това е поредната опера, в която тенорът и сопранът са заедно, а баритонът остава встрани.
Добавете коментар